Dagarna på dagarna på dagarna

Fredagens största händelse blev en uteritt med Ella då vi försökte hitta roliga skogsvägar. Gick det bra? Njaa, inte så värst men vi provade i o för sig bara 2 stigar. Blev mycket galopp och det slutade med att jag släppte tyglarna - typ och Ilion rullade på. Ella däremot hade stora problem med att Firm inte skulle rusa iväg till Kina - att han aldrig blir trött??
*
Lördag fick Ilion vila, jag och Sebbe for ut med Firm i skogen - mys ♥
*
Igår fick Firm ta't lugnt och jag o Ilion åkte upp till ridhuset för dressyrspecialen. Huvudövningen var öppna på volt, så det utfördes i skritt, trav o galopp. Svettiga blev vi, Ilion är i behov av klippning! Spårklippning får han nog i år. Käraste mormor och morfar kom förbi och kikade på min lektion och hade även med sig fika till mig♥ Morfar erbjöd sig att köra hem mig, Ilion och transporten. Skönt att slippa vara helt själv!
*
Och vad har jag gjort idag då?
Eftersom jag är ledig på måndagar så har jag gjort precis vad jag vill ;) Jag red först dressyr på Ilion barbacka med mitt älskade kandar och det gick hur bra som helst. Men blev väldigt hårig, men mysigt var det:)
Sedan red jag dressyr på Firm också barbacka. Han var galen som vanligt i början men det började sedan lossna. Jag fick för mig att vi skulle ner till älven och se översvämmingen som tagit över vägen, och när jag skulle börja rida ner för backen så ställer han sig på 2 ben och vänder om. Firm slutar aldrig vara rädd för allt.. Dom släpper jättemycket vatten nedanför stallet därav översvämmingen.
*
Jag hoppade av och ledde honom ner, tittade på vattnet som var suuuperläskigt (enligt Firms mening). Fick även syn på 3 stycken svanar som badade. Tog sats och hoppade upp på gubbens rygg igen och så fortsatte vi att dressyra ett tag. Avslutade med att rygga över en bom.
Mina hästar har varit så fina idag, jag älskar mina små troll ♥
*
Fotade även lite - med mobilen, så ha överseende med kvalitet, objekt o dylikt då jag är sämst på att fota !!
Ilion var inte lätt att fota, han ville mest bara komma till mamma alternativt äta gräs.
Här ser man de 3 svanarna i vattnet om man tittar noga. Här är även början av där vägen är täckt med vatten.
Firm var uppmärksam på minsta lilla.
Så här mycket vatten har släppts i några veckor, det lever om vill jag lova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0