Hoppning

Plockade upp Ella cirkus halv 10 och for till stallet, hoppning stod på schemat! Nu snackar vi inte bana på 1.10, utan fegis-hoppning :D Eftersom jag blivit så extremt hopprädd sista tiden (december2010-krasch-trippelbarr-90cm-ont i flera veckor) så tycker jag att det är sjukt jobbigt att hoppa. Men jag tog tjuren i hornen och byggde minihinder och galoppbommar. Det gick jättebra faktiskt, första hoppet trodde jag att jag skulle dö såklart, men jag överlevde ju tack o lov. Kanske ska ta vara på att Ilion är utbildad rätt bra i hoppningen? Det är bra att kunna variera träningen i alla fall.
*
Ella hoppade Firm, och han hoppar ju allt man styr på så det var inga problem för dom, men det var extra spännande för mig då jag aldrig hoppat Ilion förut + att hans förra ägare sa att han var hinderhet = jag blir feg.
Det var i alla fall kul, och sista gångerna drev jag faktiskt lite höhö..
Efter jag varvat ner Ilion så hoppade jag av och byggde studs åt Ella o Firm och de hoppade problemfritt.
Jag kanske ska ta o bygga en ''riktig'' fegisbana på ridhuset nån dag framöver? Det återstår att se.
*
Kvällen spenderades i Frostkåge hos mormor och morfar med mycket god mat, prat och spel ♥
Sen for vi hem o tog in grabbarna.
Rolf-Göran Bengtsson och Ninja La Silla(?)
Eller vad sägs om Caroline Ericsson Janze och Ilion.. nä skulle inte tro det ! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0