Hur gör ni med knopparna innan tävling?

Sitter på jobbet och degar, men det blir en kort dag vilket känns skönt då jag verkligen inte är frisk.
Min käre broder fyller 16 år idag, så det blir firande för honom kl 14 :)

Men jag tänkte att det skulle vara intressant att veta hur ni gör med knopparna innan tävling eller på träning om man känner för det, just bara för att jag är nyfiken. Själv så är jag lärd att det ska hinnas knoppa och bandagera benen på 15 minuter, inte mindre. Så tränade vi inför hästskötarexamen + att Anna, våran ridlärare, alltid kom och drog händerna så här ritsch ritsch hårt över manen för att se om knopparna höll, vilket alltid sporrade en att knoppa hårdare och hårdare och även snabbare.

Så jag knoppar alltid just innan vi ska fara till tävlingen, dels därför att jag inte litar på att Ilion kan hålla dem under natten då han rullar väldigt mycket i boxen och att han förmodligen skulle försöka klia bort dem, och dels för att jag tycker att det är enkelt och går snabbt.

Så, hur gör ni?


Och eftersom jag inte har några egna bilder på jobbdatorn så bjuder jag på Golfklubbens logga :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0