Pferde

I söndags så var det dressyrspecialen som vanligt. Och vi red en superrolig övning som gick till såhär:
Från hörnbokstaven till en kon på kvartslinjen (vid S) så red vi skänkelvikning och mellan den konen och nästa kon (vid V) så var det öppna och från sista konen till spåret igen så red vi diagonal sluta. Och samma på nästa långsida.
Riktigt kul, men också klurigt att rida öppna innanför spåret då Ilion gärna tvärar för mycket när han får chansen och då brukar jag ju ha väggen till hjälp. Så det blev lite finlir med hjälperna, men han var så duktig så. Och jag satte höga krav på honom med samlingen. Nöjd!
Idag så fick båda grabbarna varsitt pass i corallen, kravlöst, bara så de fick springa av sig lite energi. Och efter jag tagit in dem o nattat så for jag, Sebbe o Anton till gymmet.
Nu borde jag verkligen gå och lägga mig, har skola imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0